Katttorsdag

Katterna härjar med mig och det är knappt man hinner med att uppmärksamma kattungarnas alla upptåg och hyss, man börjar bli van och jag kan säga till er alla att kattungar hjälper till att bättra på tålamodet.
 
Idag skulle jag efter en lång dag ta mig ett bad och verkligen försöka att koppla bort skola och tentor och det kaos som universitetsstudierna nu mera står för.

Jag häller upp det varma vattnet medans alla fyra katterna observerar mig med stora ögon och undrar vad jag håller på med, jag går för att kolla något i sovrummet och under denna korta tiden har någon av katterna hoppat i plurret och jag hör tassar och ett frentetiskt jobbande för att ta sig ur badkaret. Jag hinner knappt vända i steget förrns jag ser en röd blöt tuss fara in igenom vardagsrummet med de andra katterna hack i häl för att förhöra och kolla läget. "Lille" Shakko är helt dygnsur och slickar sig frenetiskt medan jag går å hämtar handuk för att torka honom. Tur att man bara har "bra" hälsosamma grejor i badet!

Shakko blev iaf snabbt torr och när jag har sjunkit ner i mitt efterlängtade bad sitter snart den lille röde filuren och tittar på mig med en lika frågande blick som förut, "lägger du dig i det där blöta frivilligt!" Det är alltid högt i tak och aldrig händelsefattigt med Aby!

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0