Söndag kväll

Nu har ännu en vecka och en helg snart gjort sitt och det har varit hektiskt. Veckan kulminerade i fredags med att jag gjorde en tenta på fyra timmar som kändes jobbig, fyra timmar går fort när man sitter och skriver tills man får kramp. Sen har man börjat att titta efter sommarjobb 09 och det är inte heller helt stressfritt, man måste tänka längre framåt ju äldre man blir. Dessutom har jag ägnat mina växter en översyn och det tar tid i anspråk. Fördriver tiden i övrigt med att lära mig att knyta amplar, en konst som för mig är väldigt användbar att behärska!

Intressenter för Shakko har börjat ramla in och det kan man ju förstå, han är en helt underbar kille inte bara på bild utan i verkligheten också och det är ju det som räknas i slutändan. Nu sover samtliga missar men det har varit full rulle här idag som det brukar, har klippt klor, tittat efter nya tänder på de små och kammat igenom samtliga katter. Abessinier och Somali-pälsar behöver inte mycket tid i anspråk utan där handlar det mest att kolla igenom och se så att katten ser fräsch ut, det är Hobbebobban som tar mest tid med sin otroliga päls och stora figur, Hobbe är inte helt med i kammningen men han är inte speciellt långsynt och överlag en positiv figur.

Både Ninja och Shakko får fortfarande snutta på Fenja, de börjar bli för stora för det nu men Fenja är nog glad så länge hon får vara deras mamma.

.En närbild som jag tyckte blev väldigt effektfull

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0