Kattgårds reportage ifrån Vayu

Hej alla kattbloggsläsare, här i Värmland har min husse gjort iordning för (mig!) eller egentligen mina kattkompisar en kattgård, men nu är den min! Härliga kattgård, har nästan inte tid för något annat än att busa och leka i denna, att man kan komma så nära fåglarna och sitta å smutta på den friska luften är underbart! Här nedan får ni tips ifrån Husse om ni planerar att göra en sådan själv, självklart har jag skickat med lite bilder så att min gamla husse och matte kan visa er "lekgården" också.

Jag har använt tryckimpregnerat virke med dimensionen 45 x 95 mm till största delen, nätet är sk. svetsnät som jag köpte på Beijer. Kattgården vilar på en träram, så jag har inte anvånt några pålar. Jag har satt upp många hyllplan på olika höjder som katterna tycker mycket om. De har även ett fågelbad och en trätunna att leka i. Det är väldigt trevligt att sitta här på sommaren när allting grönskar och blommar!/Håkan, Vayus nya ägare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0