Mörker å..... snö snart? Men desto mer mys..

Ja tiden går verkligen snabbt, och dagarna är så korta. Kylan har kommit å snart även snön om man ska tro vecko prognosen. Men jag är inte nere, inte alls. Jag tycker att det är trevligt att tända lite ljus å mysa med familjen. Katterna verkar också gilla detta. Men akta er för att kombinera levande ljus och katter, uppsyn gäller!

 Man kan ju annars hålla sig till sedvanligt mys och våra kläder är ju det mysigaste som finns för trötta små höstkatter..... Här är det Ninja som myser i Idas tröja.... Hon ser nästan ut som en lite dam med med hatt. Ninja är annars den av våra katter som gillar mys på "distans" hon vill gärna bestämma myset alltså.
 Annat med är det med Ninjas mor Fenja, hon älskar mys, mys i knät, mys på axeln bara myset är "spontant" så går det alldeles utmärkt att gotta sig hos oss. En underbar kvalité hos en katt.

Men våran riktiga mysmaskin är denna "lilla" björn som har en ängels tålamod och minne som en guldfisk. Har är verkligen en källa till tröst och glädje för oss allihopa trots att kattjejerna kan tycka annorlunda ibland.

Jag hoppas att ni har era egna källor till mys där hemma i höstmörkret. Det behövs verkligen!

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Alltid lika kul att läsa min käre daniel,ser fram emot när vi ses. Vilken fin blomma ytterligare en orkidée eller? M

2010-11-09 @ 16:39:05
Postat av: Mari-Anne

Saknar er kissemissar och era tvåbeningar. Mjau mjau

2010-11-18 @ 11:14:05
Postat av: Mari-Anne

Mys-Pys.Jag saknar er kissemissar.Kram M

2010-11-20 @ 09:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0