Snart Oktober och val imorgon

Hejsan alla trogna bloggläsare, det var längesedan som jag skrev någonting här men det har helt enkelt hänt alldeles för mycket i mitt och vårat liv för att det ska hinnas med. Nu börjar alla nyheter lägga sig och rutinen sakta infinna sig i livet.

Jag har nyligen påbörjat min Ptp (praktisk tjänsgöring för psykologer) som måste avklaras innan socialstyrelsen utfärdar min legitimation. Arbetet i Västerås är väldigt lärorikt och jag trivs mycket bra med mina kollegor. Att jobba heltid är någonting som man får vänja sig vid allteftersom samt den givna pendlingen. Något otippat så trivs jag mycket bra med att pendla, en gemenskap man delar med många andra.

När det gäller katteriet så ligger det för tillfället lite i träda, vi kommer varken iväg på utställningar eller andra sammankomster med andra uppfödare. Jag får ändå rapporter då och då ifrån våra små runt om i landet och de trivs alldeles utmärkt hos sina nya familjer. Vi planerar en kull i början av 2011 med våran Ninja, men först ska vår alldeles egna bäbis komma till världen. Vi får hoppas att lugnet omkring denna stora förändring får lägga sig innan vi får nästa kull kattungar i våra liv. Katterna verkar på någotvis känna på sig att en stor förändring kommer att ske, denna tolkning utgår ifrån att de är mycket mer måna och närgånga emot oss än tidigare, särskilt Hobbe som ger oss mycket uppmärksamhet nu. 
 
Fenja och Ninja står för buset och farten som vanligt. Ninja har varit lite krasslig men nu är hon pigg igen, som för oss människor blir djur ibland lite hängiga och då gäller det att ta extra väl hand om dem och hålla koll så att det om inte blir en försämring för då får man åka till veterinären.
 
Vi har beställt en större klösmöbel till våra fyrbenta vänner vilken förhoppningsvis ska komma hem till oss i nästa vecka, det kommer att bli spännande å se hur de reagerar på denna då katterna är nyfikna på allt som är nytt. Klösmöbler som är lite större är utmärkta "friskus" möbler för att hålla katternas fysiska och psykiska hälsa god och balanserad. Jag kommer att lägga upp bilder när trädet har anlänt.

När det gäller det gröna i hemmet så har det efter svärmor och svärfars besök här blivit en lite bättre ordning på vardagsrummet som är våran gröna oas. Här trivs porslinsblommor och orkidéer högt och lågt, nu när det blir mörkare måste jag komplettera med lite ljuskällor vilket får bli höstens projekt. Jag har en tendens att samla på mig projekt, men utan dessa tror jag att jag skulle få det långtråkigt och man får passa på medan bullen är i ugnen. 
 
 

På återseende
//Daniel

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Hej svejs!Kul att höra att du trivs i Västerås.

Vad var det med Ninja? Ätit nåt olämpligt kanske.

Kram M

2010-09-23 @ 09:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0