Hösten hösten...

En del människor ser det där goda i allat. Själv har jag svårt att vara glad åt denna årstid som trängt sig in i ens verklighet. Gråmulna dagar och ihållande regn, känns det bekant? Jaja jag får jobba på det där positiva, kanske med en kopp gott te och nått sött.

Dagarna hastar sig fram och man tappar lätt känslan av tid när man går hemma, dagarna fylls och helt plötsligt är det kvällen. Katterna är bra på det där med att göra sig det mesta av tiden, tror jag har sagt det förut men katter är tidskonstnärer. Våra katter liksom jag är inte så förtjusta i de gråmulna dagarna men så fort det blir klart väder så är de ute på balkongen och suktar efter de lokala kajorna.

Idag blev det lite bilder ifrån balkongen. Ginko gillar verkligen att vara ute och hon har hittat sitt favoritställe också. Kan ni se henne blan de skräpiga sommarblommorna?

Ginko gillar att sitta högt, får väl henne att se saker i perspektiv. Kattungarna mysnappar nu mest på Ninja och i väldigt liten utsträckning.


Vår andra blå marodör håller sig mest inne, hon är ett riktigt yrväder och är oerhört företagsam. Hon är en sån där katt som tar pålägget  på smörgåsen på tre röda utan att blinka.

Hon spanar på grannarna mest och kommer det en fågel flaxandes förbi så blir det liv i luckan. Ypshi är den tystare av de två medan Ginko är väldans pratsam. Skönt med både och tycker jag. Det kan bli lite väl mycket tjat ifrån mamma och mormor ibland.

Kattungarna är alltid där det händer saker. En av två platser där de ofta befinner sig är vår soffa där ligger de och myser och tar för sig av oss. Ofta kommer de båda och lryper upp i knäna, slickandes på våra händer för att visa sin omtanke. Lite strävt men det finaste man kan få av en katt.

Yoshi var med mig och vikte tvätt idag, eller snarare ockuperade tvättpåsen. En av de populäraste lekplatserna för tillfället.

På återseende
Katt-då
//Daniel med familj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0