Jag kunde inte hålla mig, här kommer lite mer bilder...

Familjen är så fin så jag känner att jag vill dela med mig. Fenja blir långsamt alltmer utsugen, de har vandrat längst mjölkbaren och bumling och lurvas har tagit försprånget i viktligan, tuffing och storasyster ligger lite efter men är pigga och tar för sig.

De första dagarna är det av yttersta vikt att kattungarna får i sig collostrumet (råmjölken) som är extra fet och full av härligheter. Nu drygt ett dygn senare börjar vanlig mjölk produceras och de kattungar som har "roffat" åt sig mest av collustrumen har ett övertag över syskonen. Men kämparglöd och anlag hos varje enskild kattunge är lika viktigt i den fortsatta utvecklingen.

Den kattungen som har visat mest karaktär hitills är bumling, han har dragit iväg både i vikt men även i attribut. Han har dumboöron (tycker jag) och en väldigt lång svans. De blå kattungarna verkar få en varm bottenfärg för dessa partier har redan framträtt i nacke, armhålor och längst med maglinjen.

Både jag och Ida är smått fascinerade av de viltfärgade pojkarna, för oss är ju dessa rariteter. Vi har fått en viltfärgad hona tidigare som tyvärr gick bort vid förlossningen. Så om dessa klarar sig blir det de första ifrån S*Nogitsune's. De har en otrolig färg och brås säkert på sin far men även på sin morfar och gammelmorfar N*Kiachero Inteus Som n.





Gosefamiljen.....


Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

De ser spännande ut i färgen de mörka, har redan växt lite ser jag.

2012-03-22 @ 15:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0