Gott nytt år och nya bilder på kattungarna.

Både Ezri och Ishka är tingade. De kommer flyga ut ur boet 19 & 20 Januari.
 
Ja nu var det ett tag sedan jag skrev här, anledningen är julfirande på landet. Något som alla behöver då och då. Nu ska man komma tillbaka uppvilad och full av energi, hos oss får det vara den lilla tvåbeningen och småkatterna som står för energin. Själv känner man sig trött och inte upplagd för något annat än sömn och mörker.
 
Kattungarna är i sin mest aktiva tid i livet, de har utforskat hela lägenheten, tak och skrymslen inräknat. Kattungarna sätter igång de äldre katterna så att det är full rulle mest hela tiden.
 
Deras personligheter växer alltmer fram. Ishka är den mer aktiva av dem, lite av det hyperaktiva slaget med många överslagshandlingar som får en till skratt. Ishka är även mer matorienterad än Ezri, Ishka prövar först och frågar sen. Ezri är något lugnare, hon har blivit mer självsäker, hon var faktiskt först fram å hälsade på oss när vi kom åter efter vår semester. Hon har också vuxit på sig väldigt bra och är nu den större av systrarna.  
 
Ishka är väldigt nyfiken av sig och följer en som en hund, när jag skulle vattna fick jag se efter vart jag satte fötterna. Hon har även en fabless för människosmak då hon slickar och biter när hon vill mysa till det. Hon har varit väldigt slickig sen hon var liten så det är roligt att det håller i sig.
 
Pälsmässigt så blir jag inte klok på Ishka. Ezri ser ut som våra tidigare somali men Ishka har en annan sorts päls. En tätare och någon mm kortare päls, i och med att den är tätare ger den ett kortare intryck i sin helhet, Men tro mig, jag har mätt och det är en så liten skillnad emellan systrarna att det inte kan röra sig om att hon skulle vara en variant. Ishka har byxor och en fluffig svans, tyvärr har mamma Ninja gnagt av hennes krage  så hon ser ut som en sköldpadda. På Ezri har hon gnagt a morrhåren på ena sidan vilket också får henne att se lite tokig ut.
 
Man ser att Ishka brås på hennes mor och Ezri på hennes mormor Fenja.
 
Här kommer lite bilder först ut är Ishka
Här kommer Ezri..
Här kommer lite familjebilder
"upplysta katter"
"Par i damer"
Här ser man tydligt skillnaden i päls emellan dem, det ska blir väldans intressant å se hur de utvecklas... Här ser man också mamma Ninjas vackra arbete på Ishkas hals....
"upplyst katt"
Nu kommer det inte gå lika lång tid emellan uppdateringarna som det gjort hitintills.
 
På återseende!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0