Egna godbitar och barnbarn i väst...

Vad vore tillvaron utan sina egna fyrbenta vänner. Just nu är det lugnt med katterna här hemma, men vi hoppas på kattungar under våren 2014.
 
Min bästa vän Fenja, som är stammodern för Nogitsune's söker mys och kel så fort tillfälle ges. Hon är väldigt social och behöver mycket stimulans för att må gott. Då vi bor i lägenhet försöker vi att gå ut i koppel, gömma godis eller leka. Somali är en ras som egentligen aldrig blir vuxen.
Underbara vän..
Här är ett av Fenjas barnbarn i Norge, Kipenzi. Kommer att användas i somaliaveln. Mycket mörk, stora öron och vaket uttryck.
 
Idag år Ninja stå vid sidan av;-) Hon kommer att synas frekventare längre fram. Hobbe är huskatten som allting började med. Hobbe är delaktig i uppfostran av kattungarna här hemma och uppfostrar även våra barn. Hobbe är en stor clown, spexar och hittar på bus. En skillnad är att hans tyngd ibland ställer till det för oss och för han själv.
Ett härligt vintertecken här hemma är när ceolygne cristata blommar, även kallad snödrottningen. För en annan passion som jag har är orkideér. Katterna verkar trivas bland de många gröna bladen.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Andersson

Vackra Fenja! Jag tycker fortfarande att hon är lik sin far. :) /Kurres (S*Narya Korben Dallas) matte

Svar: Jo hon är lik sin pappa. Du får väldigt gärna sända bilder på Kurre till mig så får jag presentera honom här på bloggen om det är okej.
Daniel

2014-01-27 @ 21:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0