Sömn du underbara företelse


Sömn är en konstart som katter bemästrar bättre än någon annan levande varelse, om de ändå kunde berätta hur de gör! * Egna observationer*

Dagarna går och många har hört av sig om Shakko men tyvärr har annat kommit i vägen och både vi och shakko hoppas fortfarande på det där samtalet eller mejlet som gör ett avtryck hos oss alla här hemma. 

Shakko är verkligen en *stjärna* och jag funderar verkligen på om hankatter generellt sett är lite dummare och klantigare än honkatter, tanken får stöd både ifrån egna erfarenheter och när man har pratat katt med andra uppfödare. Nu drar jag inga större växlar på detta men inte så sällan ser man att hankatterna här hemma tar längre tid på sig att finurla ut samma sak som det tog tjejerna 5 röda att lösa, man måste väl erkänna att man stundtals känner igen sig själv i killarnas "felsteg". Men till killarnas fördel måste jag säga att hankatterna är mer kramvänliga och står ut med mer "måsten" än tjejerna, här hemma är det så iallafall.

Bilderna på Shakko är färska ifrån helgen och jag måste säga att vi har haft flera vänner på besök som blivit riktigt Aby sugna efter de har varit här! Man försöker att vara en god ambassadör för rasen. 

//Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0