Livet med katter

Livet med katter är fyllt med pragmatiska lösningar, ofta i sådant som andra finner självklart. Ett exempel som uppenbarade sig för mig nyligen var då jag skulle måla en möbel. Det var ju inte aktuellt att låta katterna deltaga då jag inte är mycket för varken färg på ställen där jag inte vill ha den eller pälstussar och avtryck på den möbel jag jobbar med, de båda hör ju oftast ihop om olyckan är framme vill säga.

Med Aby/Somali kommer detta i ljuset ganska ofta då det är väldigt nyfikna katter som gärna "hjälper" till med de sysslor som skall göras. Den möbel som jag skulle måla var en teévagn som jag fyndade på kupan, från träfanér till antik vitt.

 Här ligger Hobbe sig till rätta på bordet och Vayu ses allra hastigast, alltid med spring i benen. Så som man får lösa det helt enkelt är att låsa in sig om man nu kan å sen ignorera de tappra försök som sätts i verket för att ta sig in till händelsen, mest var det Vyu och Hobbe som ville vara med, de andra två försökte men var inte lika ihärdiga i sina försök.
 Här står Ninja på det färdiga bordet och tittar på den hylla som finns i hennes riktning, "hur ska jag ta mig upp?" Det går bra att fixa och dona med katter, men det är inte bara att sätta igång. Man behöver planera lite mer men kanske bidrar det till att slutresultatet blir bättre? Det går absolut inte att stressa med katt iallafall för då faller alla fel ner som istappar i ens huvud, och det vill ju ingen.....

Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0