Kattungarna snart fyra veckor!

Ja nu närmar sig kattungarna en månad och gör så med svansarna i topp. De är väldigt pigga och har flyttat ut ur bolådan, in i en hage som vi ordnat åt dem. De är väldigt alerta och sociala, när man pratar i närheten av hagen så försöker de klättra ur och till oss.

Fenja tycker att kattungarna börjar bli lite jobbiga, hon diar dem korta stunder och tar sen en paus. Idag när jag undersökte anledningen till detta såg jag att de börjat få tänder och behöver få klorna toppade. Fenja är väldigt mån om dem och man märker att hon är avslappnad och tillåtande emot oss när vi hanterar dem.

Här kommer 4 veckors uppdateringen med bilder, färgen håller i sig hos våra viltfärgade pojkar. Lewa är fortfarande lite "kantig" men har väldigt häftiga öron och en lugn personlighet. Savuti är den som gillar allra mest att bli hanterad och tigger om det i hagen när vi tittar till dem.
 Familjen börjar bli stor....
LewaAsh


Lewa är lite mer tunnpälsad än sina bröder men har längre hår, hon är lite kallare i underpälsen men detta kan ändra sig mycket med tiden. Det som är mest utmärkande just nu är de stora öronen och att hon har en lite kraftigare haka än bröderna. Ska bli intressant att följa utvecklingen på henne då hon är lite av den "fula" ankungen i kullen.

Kafue


Kafue är pratigast när man tar upp honom och lite försiktigare än sina syskon. Han är väldigt lugn i sättet och har en väldigt vacker uppsyn. Han har en lite kortare och tätare päls som Savuti. Jag tror att han kommer få en väldigt fin ticking men det är alldeles för tidigt att säga någonting om.

SavutiAsh


Savuti var absolut svårast att fotografera, hela tiden på språng och snabb som attan! Jag hade händerna fulla när jag försökte fotografera dem. Savuti är fortfarande störst och väldans go att hålla i, en kraftig kille minst sagt. När man tar upp honom är han lugn och det där "springet" är som bortblåst.

Mashatu


Mashatu var även han snabb som en oljad blixt! Usch vad svårt det är att fotografera kattungar. Som tur är assisterade Fenja mig under fotograferingen, se nedan. Mashatu har den bästa färgen av de två viltfärgade pojkarna, han är väldigt lugn och otroligt mjuk! Han är en väldans go och jag är övertygad om att han kommer utvecklas till en väldigt stilig herre. Mashatu har fortfarande en längre och lurvigare päls än de andra tre men detta kan ju ändras.

 
Fenja hjälpte mig som sagt under fotograferingen, en kattunge ska uppfostras med vett och ett hårt handlag tycker Fenja. Ibland kan man bli lite orolig men som uttrycket lyder "mamma vet bäst" är det bara som tvåbening att hänga på. Fenja är väldans pratig nu för tiden och tar alla tillfällen i akt att vara "in my face" att sitta här och uppdatera innebär automatiskt att jag har en somali i nyllet, på tangenterna och i mitt hår. Det måste vara något som katterna gillar i håret, får kolla upp det.

Daniel
S*Nogitsune's


Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Roliga kattungar. Vilket troll den ena mörka. sawuti är sötast. De gillar väl hår helt enkelt. :)

2012-04-15 @ 19:32:01
Postat av: Lotta

Så fina Daniel. Jag är Mashatu-fan, men de är rara allihop. Man får ju lite extra hjärtsnörp över lillasyster. Min första somali var ju griseknoen i kullen, och hon blev jättesnygg som vuxen. Det tyckte till och med domarna.

2012-04-17 @ 11:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0