Kattungemys!

Kattungarna är imorgon exakt 4 veckor, de växer så det knakar och har fått pröva lite kokt fisk och "kattmousse". Idag när jag satt hos dem kröp Lewa upp i knät, spände ögonen i mig och spann som en liten maskin. Hon har en så go personlighet, kommer säkert bli en knäkatt av henne.

Kattungarnas personligheter träder fram alltmer, Mashatu och Savuti är "lugna" filbunkar, Kafue är lite osäkrare och pratigare. Lewa är oerhört kontaktsökande.

När man analyserar kattungarnas personligheter har man lättare att matcha dem med rätt tvåbening. En lugnare och självsäkrare katt passar ofta bättre till utställning då den klarar miljöombyten bättre. En katt som är skörare behöver mer stöd och omvårdnad, den får å andra sidan oftare en tajtare och djupare relation till ett fåtal människor. Sen finns ju alla varianter däremellan. Som uppfödare arbetar vi med kattungarna sen dag ett, målet är att alla katter som vi föder upp ska utvecklas till självsäkra och nyfikna katter.

Jag kommer ta nya bilder på lördag och då kommer även nästa uppdatering, men jag garderar mig å säger söndag. Titta gärna in ändå, ta tillfälle att titta på tidigare kullar, våra katter och annat som finns skrivet.

Mvh Daniel
S*Nogitsune's


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0