Mashatu, killen som växer som en björn...

Ja trots sina 5 månader så är Mashatu numera lika stor som sin mor. Han växer otroligt och kommer nog bli en ståtlig somali hane. Han har börjat att pälsa på sig så smått, han har behållit sin färg och tickingen kommer allt mer.
 
Fenja är inte alls förtjust i att Mashatu är hemma fortfarande, han försöker leka men hon gillar det inte. Mashatu skriker efter uppmärksamhet, han är lite som en gökunge som vill bli matad med uppmärksamhet. Det kan bli så ganska snart att han får ett eget bo där hans behov blir bättre tillgodosedda och där han inte har en trött å lite grinig mamma säger nej hela tiden. Jag tror han saknar sina bröder, när de var hemma fanns det alltid någon att leka med. Nu får han nöja sig med Hobbes kärlek, en kärlek inte sämre än någon annan.
 
Här kommer lite bilder tagna idag, på vår och kanske just er egen prins.
Hobbe ger mig iallfall kärlek å mys...
Det finns en heldel hösttrötta flugor som förirrar sig in på balkongen, både jag och mamma slåss om deras små läckra kroppar. Husse och Matte ser våra akrobatiska konster varje dag, jag är strået vassare än mamma.
Men mamma är inte så dålig hon heller..
 
 

Kommentarer
Postat av: Kafue

Kom till Ekudden snälla bror. Finns massa kul här. Sara och Viktor är toppen så kan vi leka också. Typ varje dag :)

2012-08-25 @ 16:16:35
Postat av: Sara

Han är så himla vacker!! Vi längtar verkligen efter att få träffa honom!
Stackars mamma Fenja! Här hemma har vi i alla fall en liten huligan som skulle behöva någon att busa med, hoppas att det klickar! :)

2012-08-25 @ 18:24:23
Postat av: Matte Mia, Tyzon och Zoe

Jag säger det igen, VILKEN VACKER KATT! ^ ^ Finge jag skulle han få brottas här med stora MCO-ungar. Hälsningar till hela familjen från Mia.

2012-08-31 @ 13:34:02
URL: http://mattemias.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0