Iskha, BIV på hennes senaste utställning! Grattis till Ishka och hennes matte Kerstin på S*Ianthelagens!

Ja, det här med att vara stolt kommer åter igen på tapeten när man ser bilder på de härliga blåbär man har varit med å tagit fram till denna värld. Ishka och hennes syster Ezri var helt underbara kattungar.Ishka sökte sig till mig och Ezri mer till min sambo Ida. Ishka lämnade helt klart avtryck hos mig. Man kan inte tro att det var i år de flyttade, "time flies". 
 
Enligt mitt tycke är Ishka en rastypisk somali med en feminin look, välbalanserad och med ett vacker uttryck. Det som har kommit på senare tid är hennes färg. Jag hoppas att det fortsätter att utvecklas åt rätt håll. Färgen är något som kan ta tid hos en somali, jag tycker själv att Fenja bara blir bättre med åren.
 
Ishka hade ett helt underbart temperament, som en liten kelsjuk apa! Hon var oerhört nyfiken ifrån den stund hon öppnade ögonen och riktningen var hela tiden framåt. Det är ett privilegium att få följa med på resan även efter de flyttar hemifrån! Det tackar jag och familjen för.
 
Här kommer lite bilder, tagna av Susanne Jönsson på S*Foxgloves
Ser lite lustigt ut med leksaken där fram, det kan väl ändå inte vara hennes svans!
Väldigt vackert ansikte, sött som socker! Inte ditt ansikte då Kerstin;-P
Tålamod är en dygd... Inte minst på et utställning.
Man vet/känner/ser hur mycket Matte och Ishka gillar varandra. A match made in heaven. Som uppfödare blir jag extra glad över att se detta. Jag blir alltid glad när jag ser fyrbeningar & tvåbeningar njuta av varandras sällskap.

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Grattis! Vad betyder BIV?

Svar: Bäst i variant, bäst i färg alltså. Kan endast delas ut när det är ett antal i samma färg. Gällande somali brukar det vara ganska sällan då det är en så liten ras.
Daniel

2013-06-17 @ 19:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0